Jorge Marichal González, nou president de CEHAT

El Ple electoral de la patronal hotelera espanyola reunit el passat dimecres 11.12 a Madrid ha donat suport per aclamació al també president de Ashotel Jorge Marichal González, càrrec que compaginarà amb el de la Confederació.

L'expresident Joan Molas destaca la fortalesa que CEHAT té com a referent empresarial del sector turístic- hoteler espanyol, així com la confiança que Marichal serà un destacat líder.

Jorge Marichal, President de l’ Associació Hotelera i Extrahotelera  de Santa Cruz de Tenerife, Ashotel, ha estat elegit President de la Confederació Espanyola d'Hotels i Allotjaments Turístics (CEHAT) per aclamació, durant la reunió del Ple electoral de la patronal hotelera nacional celebrada a Madrid.

Marichal substitueix en el càrrec a Juan Molas, que va anunciar al novembre que no concorreria a la seva reelecció, després d'una trajectòria de 12 anys al capdavant de la Confederació. El nou president compaginarà el seu nou càrrec amb la presidència de Ashotel, que exerceix des de 2011, una decisió compatible estatutàriament i que el mateix Marichal considera positiva per a l'enfortiment del paper de lobby de la CEHAT.

Marichal ha estat l'única candidatura presentada en aquest procés electoral i treballada durant els últims mesos, un temps en què ha demanat els suports majoritaris per fer el pas i posar-se en primera línia de la patronal hotelera nacional. Després de la seva elecció, va afirmar que assumeix aquest repte personal i professional "amb gran il·lusió", sabedor que està envoltat d'un gran equip d'empresaris que l’acompanyarà en aquesta important tasca.

Després de reunir-se aquestes setmanes amb representants de moltes de les zones turístiques de país, el nou dirigent de la CEHAT va assegurar que "serà el president de totes les associacions que integren aquesta Confederació", amb la sensibilitat d'entendre la idiosincràsia de les grans i de les petites organitzacions hoteleres. I en aquest objectiu principal d'enfortir el paper de lobby de la patronal nacional, ha citat la comunicació com a àrea estratègica sobre la qual recolzar les activitats que es duguin a terme i les vies de diàleg amb institucions i organismes públics i privats. "No els vull defraudar; els que em coneixen saben que sóc una persona propera, honesta, amb coratge, apassionada i així defensaré al sector ", va dir després de la seva elecció.

"Crec que som un sector que no acaba de creure l'important que som, hem de prendre consciència de la capacitat que tenim, hem de treballar per situar-nos al lloc que ens correspon, no només davant d'administracions públiques, sinó davant la societat, i que ens vegin realment com a generadors d'ocupació i de desenvolupament econòmic “, va afirmar.

Després de l'elecció de Marichal, l'expresident Joan Molas va destacar en roda de premsa la "fortalesa" de la CEHAT, a la qual va qualificar de "l'organització empresarial més important en l'àmbit de el sector turístic espanyol", al temps que va desitjar la millor de les sorts al seu successor.

equip directiu

A Marichal l'acompanyarà en el seu Comitè Executiu, format per quatre vicepresidents: Santiago García-Nieto (Catalunya), José Carlos Escribano (Costa d'el Sol), Gabriel García (Madrid), Maria Frontera (Mallorca), i nou vocals: Federico Fuster, Susana Pérez (Lanzarote), José María Mañaricua (Gran Canària), Luis Callejón (Andalusia), Ana Beriain (Navarra), Manuel Otero (Andalusia), Antonio Presencio (Saragossa), Jaime García Calçada (La Rioja) i Felipe Sordo (Astúries).