SANTIAGO GARCIA-NIETO NOU PRESIDENT DE LA CONFECAT

La decisió ha estat presa per unanimitat en el decurs de l’assemblea extraordinària de l’entitat

El nou President ha recordat en el seu primer discurs alguns dels principals reptes que afronta l’entitat, com ara, la recuperació en la confiança en el destí, la lluita contra la il·legalitat, el rebuig a la incorporació de noves modalitats d’allotjament turístic i les clàusules abusives

Santiago García-Nieto és el nou president de la Confederació Empresarial d’Hostaleria i Restauració de Catalunya

Barcelona.- 30 d’octubre de 2017

En el decurs de l’assemblea extraordinària que ha celebrat l’entitat, l’empresari hoteler Santiago Garcia-Nieto va ser escollit per unanimitat com a nou President de la Confederació Empresarial d’Hostaleria i Restauració de Catalunya (ConfeCat). L’entitat empresarial agrupa i representa a les principals associacions i federacions d’allotjament turístic, de restauració i turístiques de Catalunya.

El nou President substituirà en el càrrec a Joan Molas, que continuarà formant part de la Junta Directiva en qualitat de vicepresident d’aquesta entitat.

Santiago García-Nieto és empresari hoteler directiu de BONDIAHOTELS. Ha estat President del Gremi d'Hotels de Costa de Barcelona i en l'actualitat és membre de les Juntes directives de la Confederació Espanyola d'Hotels i del Gremi d'Hotels de Barcelona.

En el seu primer discurs, el President ha agraït la tasca desenvolupada aquests darrers anys per Joan Molas, posant en valor la seva personalitat i presència en moments claus per la defensa de l’activitat turística i el seu desenvolupament en el marc de la qualitat i l’excel·lència.

Així mateix, ha recordat els grans reptes que el sector turístic té sobre la taula com ara, la necessitat de desenvolupar un Pla Director general de turisme de Catalunya; l’abordament de la mal anomenada economia col·laborativa i la necessitat de no incorporar noves modalitats d’allotjament turístic fins que les actuals no estiguin controlades de manera efectiva; les clàusules abusives o, el manteniment de la seguretat i confiança en la nostra destinació.

En aquest sentit, però, ha recordat que la prioritat actual serà reclamar a les administracions la posada en marxa de mesures destinades a rellançar la marca Catalunya i recuperar la confiança en el destí, després del seguit d’esdeveniments dels últims mesos que estan impactant de forma negativa en el sector, com l’atemptat del 17-A, les vagues a l’Aeroport del Prat, els atacs a infraestructures turístiques o, especialment, la pròpia conjuntura sociopolítica del país.

La Confederació Empresarial d’Hostaleria i Restauració de Catalunya - CONFECAT és l’entitat empresarial que agrupa i representa a les principals associacions i federacions d’allotjament turístic, de restauració i turístiques de Catalunya

*Font: Albergs de Joventut (Dades actualitzades Agost 2017)

*Font: Department d’Empresa i Coneixement – Generalitat de Catalunya – Establiments Hotelers, Càmpings, Turisme Rural, HUTS i AT (Dades actualitzades Agost 2017)

*Font: Observatori d’Empresa i Ocupació – Generalitat de Catalunya (Dades any 2011)

Per més informació

Manuel Baena

648 486 736 / 933 016 240

Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. / Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.