TURISME

Els hotelers preveuen bona ocupació a l’agost a la costa

El sector preveu que a la Costa Brava sud vorejaran la plena ocupació els primers quinze dies

Al juliol es compleixen les previsions a la costa, però en canvi hi ha hagut creixements a l’interior

• La platja de l’Estartit, ahir al matí, plena de gent prenent el sol, i nens i nenes jugant amb la sorra i banyant-se Foto: MANEL LLADÓ.
IMMA BOSCH - GIRONA

Si el temps no canvia, el sector hoteler preveu un molt bon mes d’agost, amb xifres que podrien vorejar la plena ocupació a la Costa Brava sud els primers quinze dies. A la resta de la demarcació, les ocupacions oscil·laran segons les zones.

Segons les dades facilitades per la Federació d’Hostaleria de les Comarques de Girona, al litoral gironí l’ocupació oscil·larà entre el 80% i el 85% a l’Alt Empordà, entre el 85% i el 90% a la Costa Brava centre i fins al 95% a la Costa Brava sud.

A Girona ciutat i rodalies, es preveu una ocupació de prop del 75% durant la primera quinzena, i a les zones d’interior, de fins al 65% a la Selva Interior i del 80% a la Garrotxa. Pel que fa a les zones de muntanya, el Ripollès espera una ocupació del 65% i la Cerdanya, de fins al 80%. La segona quinzena, es preveu una ocupació d’un 5% inferior.

En general, el perfil del turista al mes d’agost a la demarcació de Girona són parelles de mitjana edat i famílies principalment catalanes provinents de la ciutat de Barcelona i rodalies, i turistes francesos. En menys mesura, s’esperen turistes provinents de la resta de l’Estat espanyol, russos –principalment als municipis de la Costa Brava sud–, holandesos, britànics, belgues i alemanys. La mitjana de les estades oscil·la entre els tres i els quatre dies, tot i que aquesta mitjana també canvia segons les zones: a la ciutat de Girona i rodalies, a les zones d’interior i a les de muntanya, la mitjana és d’un o dos dies i, en canvi, a les zones costaneres, de quatre a cinc dies.

Un juliol que millora

La Federació d’Hostaleria de les Comarques de Girona, segons les dades obtingudes dels seus agremiats, destaca que aquest mes de juliol s’han complert les previsions a la costa, però en canvi hi ha hagut creixements a l’interior i a muntanya pel turista de darrera hora.

A la Costa Brava sud i a la centre, s’ha arribat al 80% d’ocupació, i a l’Alt Empordà, al 70%. A la ciutat de Girona, hi ha hagut un 70% d’ocupació i un 50% a la Selva interior. No obstant això, a la Garrotxa han tingut increments d’un 10% respecte a la previsió, que era del 55%, i al Ripollès i a la Cerdanya, l’ocupació també ha estat més alta del que s’esperava, d’un 50% i un 60%, respectivament –es calculava un 45%.

LES XIFRES

dies
és la mitjana de les estades que fa el turista que s’allotja a l’agost a la demarcació.
per cent
de creixement de l’ocupació ha registrat la Garrotxa aquest mes de juliol.

Els càmpings registren un increment progressiu del nombre de turistes

Els càmpings de les comarques de Girona han registrat ocupacions al juliol d’entre el 65% i el 70% i per aquest agost es preveu que el percentatge se situï entre el 80 i 85%, amb dies puntes d’entre el 90 i 95%. El president de l’Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra, destaca com a novetat un increment progressiu del turisme català. “Gràcies a la gran tasca que fa el sector, a les inversions continuades i a les campanyes de promoció cada cop hi ha més catalans que opten per passar les seves vacances en un càmping”. Com a repte pendent, Gotanegra manté que cal aconseguir més clients el juliol.